Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012



Ήταν μόδα το υγραέριο και πέρασε με το ντίζελ ή μήπως είναι πιο επίκαιρο από ποτέ; Η μόνη λύση για χαμηλότερο κόστος χρήσης στο αυτοκίνητο είναι το υγραέριο. Ή τουλάχιστον ήταν μέχρι που ήρθε το ντίζελ. Με το νέο καύσιμο απελευθερωμένο το δίλημμα ήταν «φτηνότερο καύσιμο ή χαμηλότερη κατανάλωση»; Όμως το υγραέριο καλύπτει και πτυχές που το ντίζελ δεν αγγίζει. Το κόστος των καυσίμων έχει εκτοξευτεί με την δριμεία φορολόγηση από το ελληνικό δημόσιο. Και αυτό χωρίς να υπολογίσει κανείς την διακύμανση, άλλη φορές μεγάλη, άλλες μικρή που δημιουργεί η παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Και τώρα με το εμπάργκο στο Ιράν τα καύσιμα αναμένεται να πάρουν την ανιούσα. 

Η χαμηλή κατανάλωση του ντίζελ σίγουρα εξασφαλίζει το μικρότερο δυνατό πλήγμα από κάτι τέτοιες περιπτώσεις, το ίδιο όμως πετυχαίνει και το υγραέριο, αφού εκμεταλλεύεται τη χαμηλή τιμή του καυσίμου και συγχρόνως δεν εξαναγκάζει σε συμβιβασμό όσους προτιμούν τα χαρακτηριστικά ενός βενζινοκινητήρα. Δηλαδή ψηλότερο όριο περιστροφής, πιο απαλή λειτουργία και ιπποδύναμη κοντά στον κόφτη. 

Η βασική διαφορά προκύπτει από το γεγονός ότι το υγραέριο μπορεί να τοποθετηθεί και μετά, ενώ το ντίζελ όχι. Εκτός του ότι δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία, είναι και τεχνικά απολύτως ασύμφορη η μετατροπή ενός αυτοκινήτου από βενζίνη σε ντίζελ. 

Ακριβώς δηλαδή το αντίθετο από το υγραέριο. Αν λάβει κανείς υπόψη του πως αρκετοί έλληνες αποφάσισαν να κρατήσουν το υπάρχον αυτοκίνητό τους για περισσότερο τα περασμένα δύο χρόνια, το ντίζελ δε μπορεί να τους προσφέρει λύση. 

Σίγουρα όσοι αγοράζουν καινούργιο θα κινηθούν προς την κατεύθυνση του ντίζελ χωρίς δεύτερη σκέψη, όσοι όμως ήδη έχουν ένα αυτοκίνητο στο οποίο θέλουν να μειώσουν το κόστος χρήσης, το υγραέριο είναι μονόδρομος. 

Και με την κούρσα που έγινε στην ελληνική αγορά τον περασμένο χρόνο, είναι πλέον βέβαιο πως θα βρουν ακριβώς αυτό που θέλουν, τόσο από πλευράς τεχνολογίας που ταιριάζει στους ίδιους και το αυτοκίνητό τους όσο και από πλευράς κόστους και τρόπου αποπληρωμής. 

Εν όψει μιας νέας διακύμανσης στην διεθνή τιμή του πετρελαίου, θα πρέπει όλοι να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε ένα ακόμη πλήγμα στον προυπολογισμό μας. Το πετρέλαιο παρασύρει ψηλά τόσο την τιμή της βενζίνης και του ντίζελ όσο και του υγραερίου, που αντίθετα με το φυσικό αέριο, είναι ακόμη ένα προϊόν διύλισης όπως και τα άλλα δύο καύσιμα. Απλά θα είναι και πάλι φτηνότερο. 

Μπορεί λοιπόν με τέτοια οπτική να πει κανείς πως το υγραέριο ήταν μόδα; Και πως πέρασε; Ειδικά σε μια ρευστή κατάσταση από πλευράς τιμής καυσίμων; 

Επηρέασε το ντίζελ την δική σας απόφαση στην αγορά αυτοκινήτου; Την απόφαση για το πότε θα αλλάξετε το αυτοκίνητό σας; Και το υγραέριο; Σας έβαλε σε σκέψη να κρατήσετε περισσότερο το αυτοκίνητό σας; Το βλέπετε σα λύση για χαμηλότερο κόστος χρήσης; Τι λέτε;


ΠΗΓΗ:[AYTOTRITI.GR]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου